LA NOSTRA MARCA


LA MARCA



Elaborarem el nostre producte i per poder-lo donar a conèixer i introduir-lo en el mercat necessitem una identitat corporativa. (És una situació hipotètica, ja que no el comercialitzarem realment). El primer pas serà crear la nostra pròpia marca.



Quan es parla de marca s’engloben dos elements: el nom i el logotip. El nom és el que es pronuncia, i el logotip és la imatge que s’utilitza per identificar el producte. 


El consumidor té la necessitat de seguretat i això el porta a ser fidel a una marca. És per això que la marca ha d’estar legalment protegida per evitar còpies d’altres competidors. La protecció de la marca s’aconsegueix mitjançant la inscripció al registre oficial corresponent. D’aquesta manera, es garanteix a l’empresa la protecció legal per a tots els productes que apareguin al mercat amb aquella marca i impedeix que pugui ser copiat per imitadors. 


El nom de la marca ha de ser curt i fàcil de recordar. En ocasions el nom està relacionat amb alguna característica del producte, per exemple Don Limpio és el nom d’un producte de neteja. En altres casos, el nom és una paraula que no té un significat concret, com el del detergent Mistol.  De vegades, el fabricant aconsegueix que el producte i la marca es fonguin en un sol nom i el consumidor l’anomeni només per la marca. Per exemple, Cacaolat o Cel.lo. 



La seva funció principal és permetre al client el reconeixement d’aquesta a primera vista i, per tant, cal que es compleixin les següents característiques per a la seva creació:



-      Eufonia i Pronunciació: facilitat per a pronunciar la marca verbalment.

-      Evocació: capacitat de relacionar el concepte de la marca amb els serveis oferts per l’empresa.

-      Recordació: facilitat per a ser recordada.

-      Originalitat: ha de diferenciar-se dels seus competidors i no s’ha de semblar a cap altra marca.



EL LOGOTIP

Per a la creació del logotip:

1. Consulta l'article "psicologia dels colors" que tens penjat a Eines de treball.

El color és un element molt important, ja que transmet sentiments, evoca emocions i genera una identitat sobre la marca. Tanmateix, cal saber que cada color transmet unes sensacions diferents i, per tant, l’elecció que es fa d’un color o d’un altre és primordial, de manera que s’ha de tenir en compte la identitat i la personalitat que la marca transmet, ja que els colors són la forma més poderosa de comunicació no verbal i són una part molt important del nostre dia a dia.

2. Visiona els següents vídeos: 




Exemples







Amb tota aquesta informació ja podeu crear la vostra marca i dissenyar el logotip. Podeu fer-ho de manera digital o bé a mà.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Els nostres mestres saboners

D'oli brut, sabó net

Comencem el projecte!!